Tävlingx2

Förrförra helgen hade Gark tävlingar ute på wisbohammar, älskar att tävla där, och det blir ju inte sämre av att det är hemmaplan! Foby gjorde egentligen resultatmässigt en helt okej tävling, dryga 65% i båda klasserna, (lb:1, la:1) vilket resulterade i en fjärdeplacering i första och precis utanför i andra. Så det var ju inget att klaga på direkt, men känslan därimot, den va fullständigt i botten. Jag drog, han drog. Ingen tänkte framåt. Nej fy. Har försökt annalysera sönder vad tusan det va som gick snett, det var ju trots allt bara ett par veckor sen han gick å tog hem hela kalaset och levererade en fantastisk känsla. Har kommit fram till att jag inte vet och att det kan faktiskt vara så att vi hade en dålig dag. Så nu släpper vi det och blickar framåt. Nämligen mot Hästhustets tävlingar på Borgs gård i Gnesta där vi planerar att starta La:3 och MsvC.1, vilket ska bli så ruggit kul. Tänkte först efter senaste starten med den dåliga känslan att vi kanske inte är redo för att gå upp i msvc ändå, men tänker inte låta en dålig dag förstöra planen. Nu är det bara å börja öva på skolorna!
 Maggan placerade sig 3a i Lb:n men hade redan packat in hästen, Foby som stod redo ställde glatt upp som pristagare, men stod sen hela prisutdelningen och glodde på mig som stod brevid och undrade va fan de va frågan om. 



Själva piloten har också gett sig ut på egna tävlingstokigheter. Nämligen Superior OCR, ett hinderbanelopp på 10km med 30 hinder. Jobbigaste och roligaste jag gjort = nu blåslagen och förkyld men glad och stolt! 














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0