Midsommar

Det här med långhelg är verkligen min grej, kanske inte är helt ensam om att känna så? På midsommarafton började dagen i stallet + gymmet, dom andra åkte ut till firandet i Västerljung, men jag kände att jag ville ta mig tid att träna i lugn och ro. Framåt eftermiddagen gick vi över till Evelina och Joacim med snittblommor och snaps. Både jag och evelina lyckades iaf mer eller mindre få till något som liknade kransar. Sen vart det grillat till middag (jag tror jag åt 2 hela halloumis själv) innan lite mer trevligt folk trillade förbi.
Det var en hel del folk i rörelse samtigt som vi va ute i skogen och red på förmiddagen, inte okej om ni frågar Foby som kände sig otroligt kränkt och inte alls kunde slappna av. Det blev inte speciellt mycket bättre av att en dam tyckte att det var en bra ide att flytta sig från stigen och gömma sig bakom ett träd. Vilket Foby såklart såg och vägrade gå ett enda steg till förens hon kom fram igen. Gömma sig för ett flyktdjur? Känns det verkligen som en bra taktik? Slutade med att jag fick gapa för full hals "HALLÅ! DU BAKOM TRÄDET KOM FRAM!" helt normal. Då kom hon förvånat fram och jag harklade mig lite ursäktande och mumlade fram något om att min häst vart lite rädd när han inte såg henne.
Även i söndags vart det ridning i skogen, banan vart lite dränkt här i senaste skyfallet och behöver någon dag till på sig att torka upp, men det ser ut att bli fint väder idag och då brukar det torka upp fort som tusan. Får se om det kan bli lite trimm där efter jobbet.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0